zaterdag 3 januari 2015

Prinses Line versus de Leather Sweater

Line wilde voor carnaval een kostuum van Pippi Langkous. Ik bracht dus stof mee in verschillende kleuren van het stoffenspektakel voor dat befaamde kostuum.
En ik weet niet wat de doorslag heeft gegeven, maar plotseling was hier geen sprake meer van Pippi Langkous. 't Was al prinses dat de klok sloeg...
Dus wat doe je dan als liefhebbende moeder? Juist ja... Plannen voor de Pippi Langkouskledij weer opbergen en vervangen door een prinsessenplan.
De stof werd door de dochter zelf gekozen en er werd héél duidelijk meegedeeld wat die jurk allemaal moest hebben... Belangrijkste; hij moest vooral laaaaaaaang zijn, want echte prinsessen hebben ook altijd een lange jurk.
Ik ging aan de slag met het jurkjespatroon uit Stof-voor-durf-het-zelvers 2. Ik heb de indruk dat dat patroon beter rond Line haar lijfje past dat de versie uit het eerste boek.
Patroon van de rok werd verlengd, de mouwen kregen een beetje 'pof' bovenaan en dan begon het in elkaar zetten. En ik schrok er zelf van: op twee uurtjes naaien was de jurk helemaal klaar. Grotendeels met heel veel dank aan de overlock en aan het rekkende stofje; daardoor kon ik een rits achterwege laten.
En nu: een overdaad aan foto's, want Line kreeg er niet genoeg van :-)














En die trui van Lenn? Juist ja, de Leather Sweater uit La Maison Victor... Een heel leuk en snel patroontje, en bovendien een stofje uit de kast (één van de eerste die ik kocht). Een win-win-situatie dus!









4 opmerkingen:

  1. wat een mooie kindjes! hele mooie prinsessenjurk ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai knap! dat lijkt me nogal een werk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, zo supersupermooi allebei, zowel dat kleed als de trui!! En last but not least: die kindjes van jou zijn toch ook wel echt pareltjes hoor! Ik ben onder de indruk!! Heel leuk! Je hebt trouwens duidelijk een productieve kerstvakantie gehad! Tot gauw he! (Je kerstkaartje ligt hier nog altijd klaar trouwens, ik ben zo een van die gevallen doe daar altijd te laat mee is...)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...