zaterdag 14 juni 2014

Ik loom, jij loomt, wij lomen

Gisteren kreeg ik op school telefoon. Het waren 'die van Karrewiet op Ketnet'.
Of ze een reportage mochten komen opnemen in mijn klas over de Loomarmbandjes. Ik heb namelijk enkele geobsedeerden in mijn klas en via via waren ze dat te weten gekomen...
De kinderen waren door het dolle heen en natuurlijk superenthousiast. Ik kreeg van hen stante pede een uitleg over hoe dat nu eigenlijk werkt; dat 'loomen', over waar, wat en hoe, over de oneindig veel mogelijkheden... En het is besmettelijk! Na amper enkele minuten was zowat de ganse klas ermee bezig.
Toen ik gisterenavond nog snel over en weer naar de winkel moest, viel daar mijn oog op een starterssetje om te loomen. 3,99euro, daar kunt ge dus niet voor sukkelen,  dacht ik.
Met als gevolg dat ik gisteren ook aan het loomen ging. Resultaat: de elastiekjes uit het starterssetje zijn op :-)
Met deze als leukste resultaat, vind ik zelf.

Tja, een mens moet meegaan met zijn tijd hè...

7 opmerkingen:

  1. Haha, super !
    Marte is er hier ook graag mee bezig, goed voor de fijne motoriek !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schijnt inderdaad heel leuk te zijn. Ik heb het al overwogen voor Lilith, maar misschien is ze er nog wat jong voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, geweldig, ik heb ook les gehad van mijn nichtje van 11!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wanneer krijgen we dat te zien op Karrewiet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geef toe dat ik ook al een bandje gemaakt heb. Het is wel iets leuk om te doen en de kinderen vinden het blijkbaar zeer leuk. Wanneer krijgen we je te zien op karrewiet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maandagnamiddag komen ze filmen. We zullen te zien zijn in de uitzending van dinsdagavond...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...