woensdag 26 september 2018

Delaribag #1

Zelden zo content geweest van een naaisel...

Ik kwam de Delaribag#1 heel toevallig tegen op Instagram en was onmiddellijk verkocht!

Heel mooi model en vooral heel handig ook, leek me. Ik draag graag mijn handtassen als rugzakmodel, nooit een tas die in de weg hangt en dus heb je altijd beide handen vrij.

Deze tas naaide ik op naaiweekend met De (s)Toffe Wijven, afgelopen weekend. Daar ook al veel oooh's en aaah's en gisteren op de naailes was het van hetzelfde :-)
Ik ben dus niet de enige fan!

De handleiding is volledig in het Duits, maar mijn Duits is ab-so-luut niet van een heel erg hoogstaand niveau. Toch naaide ik deze rugzak zonder problemen in elkaar, dankzij de vele verduidelijkende foto's.






Er is ook een mogelijkheid om de flap bovenaan te bevestigen met de musketonhaak, i.p.v. onderaan. Op deze manier is de rits beter verstopt en zo wordt de tas dus meer anti-diefstal! 



Voor de volgende versie (jaja, die is al gepland; in ecru kunstleer) plan ik wel enkele aanpassingen:
- binnenzakje toevoegen (nu is het grootste vak binnenin één grote ruimte, niet handig om snel iets terug te vinden)
- sleuteltouw toevoegen (zie de reden hierboven)
- tassenband op een andere manier bevestigen; ik vind deze wijze supermooi en origineel, maar na twee dagen gebruik, merk ik al dat er veel spanning op dat bovenste puntje komt, ik hoop op niet te snel doorscheuren...

Mijn materiaal haalde ik hier:
- patroon Delaribag#1: Alles Fuer Selbermacher
- kunstleer in twee varianten: Tissues Joël (Creativa Beurs in Brussel)
- alle fournituren in rosé goud (zó mooi): K-Bas
- voeringstof: coupon uit de goodiebag van het vorige (s)Toffe Wijvenweekend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...