dinsdag 13 januari 2015

't Is gelukt!

Mijn eerste quiltlapje is een feit...

Ik doe mee met de quiltcursus van Sew Natural.
Ik heb dat dus nog nooit gedaan, zoiets quilten, maar zag het wel volledig zitten toen Marieke meegaf dat deze zeker haalbaar is voor beginnende 'quiltsters'.

Ik koos ervoor om bij haar de stoffen te bestellen. Niet dat ik hier geen stof heb liggen (verre van zelfs...) maar die 'Natural' reeks past hier perfect in het interieur... Elk excuus is goed, nietwaar?

Gisterenavond ben ik aan het snijden geslagen, vandaag naaide ik de negen lapjes aan elkaar. Dan opnieuw versnijden en opnieuw naaien en 't is al klaar.
Ik ben supercontent met het resultaat en kijk nu toch eens hoe schoon die hoekjes overeen komen seg!
Ik kan al niet wachten tot volgende maand om het nieuwe blok te zien en te maken...



9 opmerkingen:

  1. oooh super ! het is wel verslavend, zeker ald de hoekjes zo mooi passen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel mooi geworden! En supernetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!!

    Als ge ook ooit het zot in krijgt... http://mamadammeke.blogspot.be/2014/12/553-vierkantjes-later.html ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, die gaat mooie worden hoor.... ik quiltje al een paar dekentjes met de hand.... ja je leest het goed, aan elkaar. Maar door reuma in mijn duimen ben ik toch overgestapt op naaien met het machien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. supermooi, ik quilt normaal ook altijd met de hand maar ga de machine toch ook eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'T is dat je daar zo geduldig voor moet zijn, anders zette ik me er ook eens aan. Dit belooft alvast veel Gieds voor de rest!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...