zondag 18 mei 2014

Wij gingen vandaag naar...


'We', dat zijn de mama en ikzelf... We begonnen onze daguitstap goed: een glaasje cava en een wafeltje op stokje van bij 'Ons Lucy', mmmmmmh... Weinig woorden nodig!

Eenmaal binnen wisten we niet goed waar eerst kijken... Er waren echt héél veel leuke standjes!
Dit bracht ik mee:
stofjes

nog stofjes (Soft Cactus!)

en nog stof (sweaterstof voor het venteke)
(alle stofjes van Koning Uil)

beetje fournituren (Studio Blanche en Lanalotta)

Maaarrrr... We hadden ook een speciaal doel daar op de beurs!
Mijn zus en ik deden bij moederdag aan ons mama twee workshops cadeau die op de beurs zouden doorgaan...

Eerste workshop op het programma: 'Lampenkapje' gegeven door Martien van Huisje Creatief
Het linkse lampenkapje is mijn creatie, het rechtse maakte de mama. Beide lampjes zullen een plaatsje krijgen op de kinderkamers, er moet enkel nog een voetje voorzien worden...

Tweede workshop, in de namiddag, was 'Glascabochons', ook bij Huisje Creatief.
Met het resultaat ben ik héél blij. Viel echt heel goed mee, helemaal niet moeilijk en snel een heel mooi resultaat!

Het viel allemaal zelfs zo goed mee dat ik een voorraadje mee naar huis nam om nog wat meer juweeltjes te maken! Aankoopprijs viel heel goed mee, heb ook een kaartje meegenomen van de webshop van Huisje Creatief, want ik heb zo het gevoel dat er een nieuwe hobby zit aan te komen :-)
Voor we huiswaarts keerden, stopten we nog even op het 'terras' voor een koffie en 'iced coffee' van bij de 'Coffee bar on wheels', samen met een overheerlijk stuk chocoladetaart van 'Villa Vanilla'. En dat er chocolade in de taart zat, dat hebben we geweten!

Ik heb echt genoten van de beurs, en zeker van de twee workshops! Telkens een tof groepje (niet te groot, het was gezellig). We kregen een duidelijke uitleg en werden onmiddellijk geholpen indien nodig. Huisje Creatief organiseert workshops in Kuringen en da's niet zo ver van hier... Ik denk dat ze mij daar nog wel eens zullen zien :-)
Martien, dank je wel voor de toffe uurtjes!

4 opmerkingen:

  1. supertof en bedankt meteen voor de tip! Ik had net in de veritas iets soortgelijks gezien, ice resin het dat (google maar eens of check website veritas) en had een tijd geleden ook al eens dat van die glascabochon gezien maar toen niet gepind en ik was helemaal vergeten hoe dat heette! Bij deze terug gevonden en meteen gepind! Voor ooit ook eens te proberen ;-) Bedankt!
    Mooie buit en mooie maaksels trouwens!
    (groetjes van Barbara, anoniem weer effe ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Barbara! Ik ken die Ice Resin, ja, heb daarstraks ook eens juist het verschil gevraagd met die glascabochon... Ice Resin is voor wanneer je iets met reliëf wil verwerken, bv gedroogde bloemen of zo. Glascabochons zijn makkelijker en sneller klaar, maar kan je alleen gebruiken voor perfect vlakke ondergronden zoals papier of stof...
      Groetjes :-)

      Verwijderen
    2. dat weet ik dan meteen ook weeral :-) Mercikes! tot later!

      Verwijderen
  2. het was inderdaad een hele toffe dag gisteren en je weet dat je mij met zo'n workchops een heel groot plezier mee doet,

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest. Ik ben benieuwd naar reacties...